تجهیزات شبکه

راهنمای پذیرش و بورس تحصیلی آلمان،آمریکا،انگلیس،کانادا،نیوزیلند،استرالیا،هند،مالزی،ژاپن،ایتالیا،فرانسه،دوبی و ...

.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

تجهیزات شبکه

تمامی دستگاه های فیزیکی که به منظور برقراری ارتباط بین دستگاه های موجود در در یک شبکه کامپیوتری استفاده می شوند تجهیزات شبکه ای گفته می شود. در این میان به واحدهای تولید کننده داده ها میزبان یا هاست یا تجهیزات پایانه گفته می شود. تجهیزات شبکه بسیار مورد توجه مدیران شبکه قرار گرفته از آن جهت که تکنولوژی بسیار پیشرفت کرده است و شبکه های کامپیوتری مبتی بر آی پی ادغام شده اند. بنابراین دانستن تجهیزات شبکه و همین طور آگاهی یافتن از انواع تجهیزات شبکه و سرور ها لازم است.

انواع تجهیزات شبکه

کارت شبکه اترنت یک نوعی از تجهیزات شبکه است که بسیار رایج می باشد. این کارت اترنت یک پورت ورودی استاندارد در تعداد زیادی از سیستم های کامپیوتری امروزی می باشد. تجهیزات دیگری که می توان از آن ها نام برد تجهیزات دیتا سنترها اعم از سرویس دهنده فایل و سرویس دهنده پایگاه داده می باشد. به طور کل برای توضیح مفصل انواع تجهیزات شبکه می توان آن را به دو دسته کلی تقسیم نمود. تجهیزات اکتیو و تجهیزات پسیو.

تجهیزات اکتیو

این دسته از تجهیزات به مجموعه تجهیزات شبکه ای گفته می شود که دارای فعالیت الکترونیک هستند و عمل پردازش و انتقال  اطلاعات ورودی آن ها باتوجه به شرایط تعریف شده ای صورت می پذیرد. این تجهیزات به جریان الکتریکی و انرژی برقی نیاز دارند. کارت شبکه یا NIC، سوئیچ یا  Switch، مسیر یاب Router، دیوار آتش Firewall، مبدل فیبر نوری یا Media convertor ، پرینت سرور یا Print server ، از جمله تجهیزات شبکه ای اکتیو می باشد. حال در ادامه به توضیح هر یک از تجهیزات نام برده شده می پردازیم. شرکت شبکه ارغوان با استفاده از کادری مجرب خدمات اکتیو شبکه شما را به نحوه احسن انجام می دهد.

 

کارت شبکه (  Network Interface Card)

یکی از مهم ترین تجهیزات شبکه ای و سرور همین سخت افزار نام برده شده است. هر سیستمی در شبکه هم سرور و هم کلاینت برای پیاده سازی شبکه به کارت شبکه احتیاج پیدا می کند. این سخت افزار باعث ایجاد برقرری ارتباط بین کامپیوتر و محیط انتقال مثل کابل مسی یا فیبر نوری می باشد. هر کارت شبکه یک آدرس فیزیکی به نام MAC دارد که این آدرس شامل یک عدد 6 بایتی است که 3 بایت ابتدایی آن نشان دهنده سازنده کارت شبکه و 3 بایت پایانی شماره سریال کارت شبکه است. کارت های شبکه خود به دو نوع تقسیم می شوند. کارت شبکه کابلی و بی سیم که هرکدام با مزایا و معایبی همراه هستند. همینطور این کارت ها به دو دسته دیگری نیز تقسیم بندی می شوند. اینترنال و اکسترنال.

نقطه دسترسی بی سیم (Wireless Access Point)

نقطه دسترسی بی سیم مانند سوئیچ در در شبکه های کابلی عمل می کند. همانطور که شبکه های کابلی به سوئیچ برای ارتباط بین کامپیوترها نیاز دارند، در شبکه های بی سیم نقطه دسترسی کار برقراری ارتباط بین کامپیوتر را انجام می دهد. نقطه دسترسی درواقع جزو تجهیزات شبکه است که در ارسال و دریافت داده ها کاربرد دارد. درواقع Wireless Access مشترکان را به بقیه کاربران در شبکه متصل می کند.

سوئیچ شبکه (Network switch)

یکی دیگر از مهمترین تجهیزات شبکه و سرور سوئیچ شبکه که با استفاده از از این ابزار می توان چند دستگاه در شبکه را از قبیل کامپیوتر سرور و پرینتر به هم وصل کرد. این ابزار می تواند به عنوان یک کنترلر عمل کند. به این صورت که سوئیچ شبکه  شرایطی را ایجاد می‌کند که دیگر ابزار ها بتوانند با هم اطلاعات به اشتراک بگذارند. وقتی اطلاعات به اشتراک گذاشته شوند و منابع شبکه اختصاص یابد در هزینه و زمان صرفه جویی می شود و کارایی شبکه افزایش می یابد. سوئیچ های شبکه خود انواع مختلفی دارند اعم از سوئیچ های غیر مدیریتی و سویش هوشمند. انتخاب سوئیچ مناسب طبق اندازه شبکه و میزان کنترل در شبکه که صورت می گیرد. سوئیچ یکی از تجهیزات شبکه پرسرعت در شبکه است.

روتر (Router)

روترها هوشمند ترین ابزار شبکه به حساب می آید که عملکردشان شبیه به سوئیچ هاست ولی تفاوت های دارد. تفاوتی که روتر با سوئیچ دارد این است که در روتر ارسال داده از یک شبکه به شبکه دیگر انجام می گیرد. وقتی روتر داشته باشید می توانید شبکه را به اینترنت متصل کنید و وظیفه یک روتر این است که داده های بین شبکه ها را منتقل کند. روترها در مدل های مختلف با معماری های گوناگون تولید می‌شود که با بررسی سایت و فروشگاه مجازی ارغوان نت می توانید مدل های گوناگون را ببینید.

مبدل فیبر نوری (Media convertor)

وظیفه این مبدل فیبر نوری این است که یک سیگنال از کابل مسی تحویل بگیرد و آن را به سیگنال نوری سبک تبدیل کند. پس از آن سیگنال های نوری را از طریق فیبر نوری انتقال می دهد. از طرف دیگر در انتهای فیبر نوری گیرنده مبدل فیبر نوری قرار گرفته که سیگنال نوری را دریافت و مجدداً آن را به سیگنال مسی برمیگرداند.

مودم (Modem)

مودم نیز از دیگر تجهیزات شبکه است که وظیفه اش این است که سیگنال های آنالوگ را به دیجیتال و برعکس تبدیل کند. فروشگاه تجهیزات شبکه ارغوان arghavannet.com)) یکی از بزرگترین تامین کنندگان تجهیزات شبکه در کشور انواع مختلفی از مودم های اینترنتی شبکه را از برند های مختلف عرضه می کند. شما می توانید با انتخاب انواع مودم VDSL، ADSL، مودم های همراه، 3G،  4G، 5G، فیبر نوری (GPON)، مودم وایرلس (بی سیم)و… و خرید مستقیم و بدون واسطه از فروشگاه تجهیزات شبکه ارغوان نمایندگی فروش تجهیزات شبکه در ایران با مناسبترین قیمت و در سریعترین زمان محصول مورد نظر را درب منزل خود دریافت کنید.

 

پرینت سرور(Print Server)

درشبکه ای بدون نیاز به کامپیوتر می توان پرینتر را به اشتراک گذاشت تا کاربران بتوانند از طریق شبکه به آن کامپیوتر متصل شوند و از پرینتر کامپیوتر استفاده نمایند. برای انجام این کار لازم است پرینتر را با یک کابل USB به پرینت سرور متصل و پرینتر سرور را را با یک کابل شبکه به سوئیچ شبکه متصل کرد در این صورت است است که پرینت سرور آی پی دریافت می کند و در شبکه قابل شناسایی است و از این پس کاربران می توانند درخواست های خود را به صورت مستقیم برای پرینتر بفرستند. در این صورت نیاز نیست که یک کامپیوتر همیشه روشن بماند.

 

تجهیزات پسیو شبکه

گفتیم که تجهیزات شبکه در دو نوع پسیو و اکتیو می باشند و تجهیزات اکتیو شبکه را نام بردیم و توضیحات کلی راجع به آن ها داده شد. حال به تجهیزات پسیو شبکه رسیدیم. برای تعریف تجهیزات پسیو شبکه اینطور باید گفت که که این تجهیزات تجهیزات غیرفعال شبکه هستند که قابل برنامه ریزی نیستند و تغییری روی اطلاعات تبادل شده در شبکه نمی توان اعمال کرد. از این تجهیزات برای نصب و پیکربندی تجهیزات شبکه استفاده می شود. از تجهیزات پسیو شبکه می توان به کابل کواکسیال، آنتن وایرلس، کابل فیبر نوری، رک شبکه، پچ پنل و کابلهای UTP اشاره کرد. توضیحات هر کدام را به صورت اجمالی در ادامه می آوریم که شما با کلیات آن تا حدودی آشنا شوید.

کابل کواکسیال (Coaxial Cable)

از کابل کواکسیال که یکی از تجهیزات شبکه است برای ایجاد کردن شبکه استفاده می شود. مدیران شرکت از نوع بزرگ آن ها به عنوان ستون فقرات شبکه و از کابل های کوچک در فاصله های کم تر برای ایستگاه های کاری استفاده می کنند.

کابل های UTP (Unshielded Twisted Pair)

این کابل ها از متداول ترین کابل های استفاده شده در شبکه های مخابراتی و کامپیوتری می باشد که در سیستم‌های تلفن نیز کاربرد دارند. به صورت کلی شش نوع کابل یو تی پی موجود است است که انتخاب آنها با توجه به نوع شبکه و اهداف مورد نظر صورت می گیرد.

کابل فیبر نوری

کابل فیبر نوری از متداول‌ترین کابل ها برای انتقال داده در شبکه های کامپیوتری است که اگر مسافت ها بیش از ۱۰۰ متر باشد و پهنای باند بالا باشد کابل های فیبر نوری به روی کار می آیند.

آنتن بیسیم

آنتن بیسیم برای زمان افت سیگنال و کاهش سرعت به دلیل افزایش فاصله بین امواج فرستنده و گیرنده در شبکه های بیسیم مورد استفاده قرار می گیرد.

رک شبکه

وقتی که به فضای بیشتری برای مراقبت و نگهداری از سوئیچ ها و روترها نیاز باشد، آن هم در زمانی که تعداد سوئیچ ها و روتر های موجود در شبکه زیاد است از فضای رک استفاده می شود. رک شبکه معمولاً فضایی فلزی با در شیشه ای که به دو صورت دیواری و ایستاده موجود هستند.

پچ پنل

پچ پنل یک قطعه ای به شکل مستطیل است است که در داخل رک شبکه قرار میگیرد و در پچ پنل کابل ها جمع آوری می شوند.

 

فروشگاه تجهیزات شبکه

آدرس: تهران – خیابان ولیعصر – روبروی پاساژ ایران- کوچه گیلان - ساختمان گیلان - پ 8 – واحد 5

تلفن تماس:

41902-021

021-91002204  /  021-91002202

09128884374  /   09128889281

.

.

.

این متن صرفا یک رپرتاژ آگهی بوده و ما مسئولیتی در قبال محتوای آن نداریم و مسئولیت بر عهده سایتی است که لینک آن در داخل مطلب قرار گرفته است.





:: بازدید از این مطلب : 1030
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : khashayars
ت : سه شنبه 22 تير 1400
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








موضوعات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی